YÜKSEK GELEN FATURALARIN SEBEBİ ORTAYA ÇIKTI!

12 Ocak 2015 Pazartesi, 21:30

Manisa’da elektrik faturalarının yüksek gelmesinin sebebi ortaya çıktı. İddialara göre GEDAŞ’ın ihalesini alan firmanın ödenecek kredinin vadesi gelince, nakit ihtiyacı için on binlerce aboneye fazladan fatura kesti. Vatandaş ise isyan bayrağını çekerek, “Bu faturaları ödememiz mümkün değil” dedi.

 

İzmir ve Manisa’da yaklaşık 2.5 milyon aboneye hizmet veren Gediz Elektrik ihalesini, 1 milyar 231 milyon dolarlık teklifle kazanan Elsan-Tümaş-Karaçay Ortak Girişim&Grubu ihalenin yaklaşık 860 milyon dolarlık kısmı için beş bankadan kredi çekti. GEDAŞ’ın kredi ödemesi Şubat ayında gerçekleştirecek. Kredi vadesi yaklaşan Ortak Girişim Grubunun binlerce vatandaşa hiç sayaç okumadan 70 ila 3 bin TL fatura kestiği iddia edildi. Alınan bilgilere göre firma nakit ihtiyacı hissedince usulsüzce vatandaşın elektrik faturalarına yüksek fatura keserek nakit ihtiyacını karşıladı.

Kaynak Sözcü gazetesi

 

32 Yorum

  1. kebapci

    12 Ocak 2015 at 20:55

    Benim işyerinin suyu 230 ila 250 arası geliyodu bu ay 585 lira gelmis aynı kazığı beledyede geçirmiş

  2. seref

    13 Ocak 2015 at 07:29

    Haksız alınan bu paralar haram olsun.

  3. nurdane

    13 Ocak 2015 at 10:31

    Her ay gelenin iki katindan fazla geldi bu ay haram olsun

  4. HAKAN

    13 Ocak 2015 at 10:57

    ALLAHINDAN BULSUNLAR HAKKIM HARAM ZIKKIM OLSUN

  5. hüseyin

    13 Ocak 2015 at 12:17

    bizim ev sahibi bir aydır evde yok nerdeyse en fazla on gün 41 tl gelmiş

  6. Junior

    13 Ocak 2015 at 13:20

    Bizde neredeyse evde durmuyoruz ama fatura 85 tl nin altinda gelmiyor
    Haram zıkkım olsun

  7. Gediz Elektrik

    13 Ocak 2015 at 13:43

    TAHMİNİ TÜKETİM METODOLOJİSİNE GÖRE HESAPLANAN FATURALARA İLİŞKİN DUYURU

    08 Ocak 2015 tarihinde İzmir ve Manisa illerinde Dağıtım Şirketi tarafından yapılan sayaç okuma işlemlerinde, Müşteri sayaçlarının Elektrik Piyasası Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliğinin 81. maddesi uyarınca düzenlenen “Otomatik Sayaç Okuma Sistemlerinin Kapsamına ve Sayaç Değerlerinin Belirlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar” da tanımlanan ve sayacın okunduğu tarih itibari ile geçmiş tüketimi dikkate alarak ilgili ayın son gününe kadar yapılacak tüketim toplamı üzerinden fatura oluşturma yöntemi olan, “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile faturalamanın yapıldığı tespit edilmiş ve uygulama Şirketimizin talebi üzerine süratle durdurulmuştur.
    Dönemsel Sayaç Okuma yöntemi yerine “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile yapılan sayaç okuma işleminin Müşterilerimizin mağduriyetine yol açtığı değerlendirilmiş, söz konusu uygulamaya 09 Ocak 2015 tarihi itibariyle son verilmiştir. “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile tahakkuk eden faturalar iptal edilerek, güncel endeks değerlerine göre hesaplanan faturaların düzeltme işlemlerinin yapılması için, ilgili Müşterilerimizin kendilerine tebliğ edilen fatura asılları ile birlikte en yakın Gediz Elektrik Müşteri İlişkileri Merkezlerine uğramaları yeterli olacaktır.

    Kamuoyuna önemle duyurulur.
    Saygılarımızla,

    Gediz Elektrik Perakende Satış A.Ş.

    • yusuf

      13 Ocak 2015 at 18:16

      hem dolandırın hemde hakkınızı arayın deyin haram olsun

    • yusuf

      13 Ocak 2015 at 19:19

      hem dolandırın hemde hakkınızı arayın deyin haram olsun arkadaşlar BİMER e acilen şikayet edin

    • MÜJGAN

      13 Ocak 2015 at 19:55

      MERAK EDİYORUM YATACAK YERİNİZ VAR MI ACABA MAHŞER GÜNÜNDE NE YAPACAKSINIZ.BU HARAM PARA EVLATLARINIZDAN ÇIKAR DİYE HİÇ Mİ DÜŞÜNMÜYORSUNUZ.

    • ilknur nerse

      13 Ocak 2015 at 21:25

      Vatandaşı yormaya ne hakkınız var,hatayı yapan sizler olduğunuza göre düzeltme işleminide kimseyi yormadan yapmak zorundasınız.
      Vatandaşın içinde hasta olanı,yaşlı olanı var.Bunların dışında çalıştığı iş yerinden izin almayanı var.Yazık günah değil mi?

    • ferhat hasköy

      13 Ocak 2015 at 22:07

      sayın gediz aş.peki neden siz sayaç okuma memurlarınıza bu işlemi tekrar aboneleri dolaşarak yaptırmıyorsunuz. sayın gediz elektirik perakende satış aş. halımızın vakti sizin yanlışınızı düzeltmek için niye harcansın , siz bir tek kendinizimi iş sahibi sanıyorsunuz her vatandaşın işi gücü var. yukarıdaki yazınızı emsal vererek sizi mahkemeye verme hakkımız var. siz hem yanlış uygulama düzelteceğiz ibaresi kullanın hemde vatandaşı ayağınıza çağırın.yok öyle iş, siz ilk önce kendi düzeninizi oturtun bu olayıda eğer varsa hukuk servisinizle bir görüşün. öyle gediz aş. yazmakla bu işler olmuyor. ( HALK AŞ.)

    • Sefa

      19 Ocak 2015 at 00:28

      Sen haksız kazanç için sahte fatura düzenleyeceksin ve ben senin ayağına geleceğim .Bu nasıl bir yüzsüzlük.Hem hırsız hem güçlü.

  8. gulfidan

    13 Ocak 2015 at 14:35

    Sikayet falan edemezmiyiz acaba..

  9. İBRAHİM45

    13 Ocak 2015 at 16:35

    (bu yazıyı yazıyosun acıklama yapıyosunda ulan şerefsizler o hatayı yapan sensin ben niye senin ayağına gelip düzelttirme yapıcam gel oku saati düzelt tekrardan fatura düzenle adi herifler….

    TAHMİNİ TÜKETİM METODOLOJİSİNE GÖRE HESAPLANAN FATURALARA İLİŞKİN DUYURU 08 Ocak 2015 tarihinde İzmir ve Manisa illerinde Dağıtım Şirketi tarafından yapılan sayaç okuma işlemlerinde, Müşteri sayaçlarının Elektrik Piyasası Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliğinin 81. maddesi uyarınca düzenlenen “Otomatik Sayaç Okuma Sistemlerinin Kapsamına ve Sayaç Değerlerinin Belirlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar” da tanımlanan ve sayacın okunduğu tarih itibari ile geçmiş tüketimi dikkate alarak ilgili ayın son gününe kadar yapılacak tüketim toplamı üzerinden fatura oluşturma yöntemi olan, “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile faturalamanın yapıldığı tespit edilmiş ve uygulama Şirketimizin talebi üzerine süratle durdurulmuştur. Dönemsel Sayaç Okuma yöntemi yerine “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile yapılan sayaç okuma işleminin Müşterilerimizin mağduriyetine yol açtığı değerlendirilmiş, söz konusu uygulamaya 09 Ocak 2015 tarihi itibariyle son verilmiştir. “Tahmini Tüketim Hesaplama Metodolojisi” ile tahakkuk eden faturalar iptal edilerek, güncel endeks değerlerine göre hesaplanan faturaların düzeltme işlemlerinin yapılması için, ilgili Müşterilerimizin kendilerine tebliğ edilen fatura asılları ile birlikte en yakın Gediz Elektrik Müşteri İlişkileri Merkezlerine uğramaları yeterli olacaktır. Kamuoyuna önemle duyurulur. Saygılarımızla, Gediz Elektrik Perakende Satış A.Ş.

    Kaynak: http://45haber.com/yasam/yuksek-gelen-faturalarin-sebebi-ortaya-cikti.html

    • yurun celen

      13 Ocak 2015 at 21:30

      nasıl metadoloji uyguladınsa gönder sayaç okuma görevlilerini endeksi güncelle. nasılsa maaşlarını biz ödüyoruz.ben niye senin yaptığının ceremesini çekeyim a gediz

  10. ferdi özdemir

    13 Ocak 2015 at 18:20

    Eger benim hakkimi kim yediyse allah onlarin evlatlarindan cikarsin

  11. Hacer Alkan

    13 Ocak 2015 at 19:43

    226 tl kesintiler hariç meyil atıyorum cvp yok ödemem 26 idi demek borçlarini tahsil etsinler diye 19 yapmışlar haram olsun

  12. Kul ahmet

    13 Ocak 2015 at 20:28

    Tahmini tüketim metodolojisi saçmalığı da nedir. Tüketim reeldir. Sayaçtan okursun olur biter. Otomatikte sayaç sistemide anlık ölçerek faturalandırabilir. Minareye kılıfı bulmuşsunuz.siz satmış olduğunuz hizmetin faturalandırmaya ve müşteriye tebliğinde mükellefsiniz. Düzeltmek için sizden adım bekliyoruz.

    Bizi aldatan bizden değildir diyor,Allah resulu
    Fazla söz demeye gerek yok.

  13. HÜSEYİN YAĞAS

    13 Ocak 2015 at 22:08

    BİR BÜYÜGÜM ŞÖYLE DER TÜRKİYE DE RAHAT YAŞAMAK İCİN İYİ BİR DOKTORUN İYİ BİR AVUKATIN BİRDE BOL PARAN OLACAK TEK BAŞINA NE YAPABİLİRSİN Kİ BU ÜLKEDE ŞİKAYET BİLE PARAYLA KİMİ KİME ŞİKAYET EDECEKSİN MAHKEMEYE VERSEN KAC SENE BEKLEYECEKSİN BÖYLE METODOLOJİ KATAKOLEJİ DEVAM EDER GİDER

  14. fevzi

    13 Ocak 2015 at 22:53

    bide ayaniza parami almaya gelcez dolandiricilar bari onumuzdeki faturaya yansitin o paralari

  15. orhan

    14 Ocak 2015 at 00:54

    Halki bu hale getirip hirsizlarin kucagina atan yetkili,
    Kurum ,hukumet yada kimse bu isi duzeltip gerekeni yapmazsacoluk cocuklarindan ciksin oteki ttaraftada elimiz yakalarindadir…

  16. Murat

    14 Ocak 2015 at 08:56

    salak salak burda ah vah edeceğinize gidin şikayet edin adamlar allahı kitabı bilse zaten yapmazlar!

  17. mustafa

    14 Ocak 2015 at 10:45

    BU ÜLKE TAM BİR MUZ CUMHURİYETİ OLDU. HAYIRLI OLSUN.

  18. ozkan canbaz

    14 Ocak 2015 at 12:23

    ah vahı bırakalım …ne yapabiliriz fikri olan varmı

  19. mustafa

    14 Ocak 2015 at 20:23

    1 ayda 2 kez fatura geldı gelen faturalarda anlamsız her ay 38tl 40tl gelen fatura 68tl 71tl olarak geldı ayrıca hıc haber verılmeden elektırıgım kesılmıs cuma aksamı evıme geldım elektırık yok bu soguk havada 1 gece elektırıksız gecırdım kesme ıhbarnamesı dıye bıseyde gelmedı kafalarına gore kesıp gıdıyorlar evde hasta. cocuk varmı sormadan kes git ilk defa böyle bişey basıma geldı. haksız yere hakkımı yiyenlerin allah bin belasını versin kanunen hakkımı sonuna kadar arıyacagım birde dalga gecer gibi acıklama yapmıslar hatalı sızsınız vatandaş değil kendı yaptıgınız hatayı kendınız duzeltın

  20. Okan Emre

    14 Ocak 2015 at 20:57

    Ben Edremit Te yaşıyorum ULUDAĞ elektirik dağıtım şirketi var burada bize neden yüksek geldi ozaman hadi ordan devlet saray parası çıkartıyor demiyorsunuz da kim bilir kime ne kadar rüşvet verdi şirketler ihale alabilmek için açığı da halka kitlediler. Denetleme de yapamıyor devlet ucunda kendi boku var cesaret edemiyor. Haram olsun yada olmasın ya ne bileyim haramdan öte bişey varsa o olsun 😀

  21. fatih

    15 Ocak 2015 at 12:43

    Dogu illerinde mevcut olan faturayı bile tahsil edemiyorlar. anında eşkiya gibi yakıp yıkıyorlar.. Demeki biz çok aptalız herşeye ewallah.buyur paşam,
    demek oluyorki bizdemi eşkiyalık yapalım bu dil daha etkili demekki..

  22. sevket pisken

    16 Ocak 2015 at 13:51

    BU KADAR KIZMAYA VE OFKELENMEYE GEREK YOK…COZUM COK BASIT…ELEKTIRIK ABONENIZI DEGISTIRIN…TIPKI TELEFON OPERATORLERI GIBI….SU ANDA GPN ENERJI DIGER ADIYLA CEREAN FIRMASI ALASEHIRDE ELEKTIRIK DAGITIMINA BASLADI…BIM..FILEDELPIA OTEL VE BULVAR OTEL GIBI KULLANICILAR MEVCUT…ELEKTIRIGINIZ %10 ILE % 15 ARASI DAHA UCUZ…DAHASI KULLANDIGINIZ IKI YIL BOYUNCA ELEKTIRIK ZAMMINDA ASLA ETKILENMIYORSUNUZ…DAHA DETAYLI BILGI ICIN BANA ULASABILIRSINIZ ARKADASLAR 0536 593 52 56

  23. veli

    16 Ocak 2015 at 19:48

    orrospu cocuklarıııı

  24. ünal

    16 Ocak 2015 at 22:12

    ben 10 yıldır manisa da elektrk kullanıyorum daha 80 tl yi gormadim ama sağolsun bu ay 260.70 tl yazmışlar bu faturayı ………nüze sokun tedaş yetkilileri

  25. onur

    23 Şubat 2015 at 12:23

    Cok zoruma gitti. Haram zikkim olsun. Colugunuzdan cocugunuzdan ciksin.